بزرگترین تولیدی هویج دزفول

دزفول به عنوان بزرگترین تولیدی هویج در سطح کشور به شمار می رود که توانسته است این محصول را با کیفیتی استثنایی در جهان به فروش برساند و به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر انتقال داده شده است.

امروزه در سطح کشور، شهر دزفول به اهمیت و شهرت بی نظیری در تولید و صادرات انواع هویج که مرغوبیت و کیفیت آن زبانزد مشتریان زیادی شده دست پیدا کرده و به عنوان قطب تولید انواع هویج و بزرگترین تولیدی این سبزی محبوب در ایران برشمرده می شود که از نظر کیفیت و قیمت، مناسب می باشد.

هویج دزفول بخاطر وسعت سطح کشت از قدرت صادراتی بالایی برخوردار است و هوای معتدل مناسب ترین هوا برای کشت هویج هست، خاکی مناسب کاشت هویج هست که نرم باشد. در این قبیل خاک ها، ریشه هایی صاف و منظم رشد می یابد که باعث مرغوبیت هویج و تناژ بیشتر محصول می شود. مهم ترین قسمت در هویج ریشه به شمار می آید که خاک اطراف آن نباید دارای فشردگی کم و یا زیاد باشد. چون برای رشد ریشه مضر است و اگر ریشه مواظبت شود هویج از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود. شرایط خاک دزفول نیز مناسب کشت هویج می باشد ولی خاک مورد بررسی قرار بگیرد و قبل از کشت باید با کودهای حیوانی استریل شده پوشش داده شود و باید در نظر داشت که کود خام و تازه استفاده نگردد هم به دلیل بوی نامطبوع و هم وجود برخی عناصر مضر پس باید استریل آن که مواد مضر آن را از بین برده و کود حیوانی را غنی نموده اند و مناسب برای استفاده می گردد مصرف کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.